Pozycjonowanie i reklama Google Ads czyli skuteczny promocyjny tandem w wyszukiwarce Google

Chcąc dokonać wyboru strategii marketingowej, która ma za zadanie wynieść naszą witrynę na pierwszą pozycję w wyszukiwarce, winniśmy najpierw bardzo dokładnie przyjrzeć się, do czego wybrana kampania została utworzona, jak działa na naszą witrynę, jakie plusy nam daje i czego można oczekiwać od wybranych typów usług. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie: dlaczego warto jest łączyć kampanię Google Ads z pozycjonowaniem? Na wstępie pragniemy zauważyć, iż wymieniając Google Ads na myśli mamy sponsorowane linki w wyszukiwarce Google. Sama reklamowa usługa ma w posiadaniu sporo innych rodzajów usług, które tak samo skutecznie mogą zrealizować założone biznesowe cele.

Dlaczego warto połączyć pozycjonowanie z kampanią Google Ads

Istnieje co najmniej kilka powodów, dla których połączenie pozycjonowania z kampanią Google Ads, może być dla nas korzystne:

  • Dominacja w wynikach wyszukiwania

Czy warto, aby nasza strona wyświetlała się równocześnie w bezpłatnych oraz płatnych wynikach wyszukiwania? Użytkownicy mogą mieć różnorodne preferencje i nie za każdym razem będą podchodzili do bezpłatnych oraz płatnych wyników wyszukiwania w identyczny sposób. Dla jednych witryna w zakresie organicznych wyników wyszukiwania będzie godna uwagi, dla innych zaś reklamowy budżet to potwierdzenie dla renomy i rzetelności przedsiębiorstwa. 

  • Kampania Google Ads przynosi szybsze rezultaty, aniżeli pozycjonowanie

Pozycjonowanie pozwoli nam zoptymalizować koszty promowania witryny w dłuższej perspektywie – rezultaty są coraz to lepsze, zaś miesięczne opłaty takie same. Jednakże zanim będziemy się mogli cieszyć z takiego przywileju może upłynąć nawet 12 miesięcy, a nawet i więcej zależnie od czynników takich, jak konkurencyjność w branży czy też stan optymalizacji witryny na samym początku naszych działań. W tym wypadku idealnie sprawdzi się kampania Google Ads zrealizowana z pomocą firmy Internetica, która przyniesie rezultaty pod postacią wejść na witrynę z Google praktycznie od chwili konfiguracji oraz opłacenia stosownego budżetu na poczet kliknięć. Z czasem jak SEO będzie konwertowało, możemy dokonać zmiany strategii i w kampanii pozostawić wyłącznie odpowiednio konwertujące reklamy oraz frazy albo być skupionym na frazach, na które pozycjonowanie witryny z różnych powodów może być trudne lub nawet niemożliwe.

  • Remarketing w roli narzędzia odpowiedzialnego za maksymalizację rezultatów pozycjonowania

Pozycjonowanie generuje spory ruch, niemniej klienci potrzebują dużo czasu, żeby móc rozważyć różnorodne opcje zanim podejmą decyzję o zakupie. Odwiedziny z Google, za sprawą SEO, są nierzadko pierwszym ze źródeł interakcji z potencjalnymi klientami, niemniej niekoniecznie źródłem bezpośredniej konwersacji. Jak można sprawić, żeby tacy użytkownicy na pewno wrócili do naszej witryny, kiedy będą gotowi? Z pomocą przychodzi nam remarketing. W Google Ads można ustawiać nie tylko remarketing klasyczny z komunikatem uniwersalnym motywującym nas do powrotu. Dostępny jest także dynamiczny remarketing, który wskaże użytkownikom te produkty, które widzieli w sklepach.