O czym należy pamiętać administrując budynkiem biurowym?
Biurowce ostatnimi czasy biją wszelkie rekordy popularności, bowiem po zakończeniu najgorszego kryzysu pandemicznego od niepamiętnych czasów gospodarka zaczyna stopniowo wracać do stanu sprzed roku 2020.
Budowa biurowców w dużych i mniejszych miastach spowodowana jest tym, że otwiera się coraz więcej nowych firm, wiele z nich natomiast pragnie przyciągnąć konsumentów oferując im wysokiej jakości usługi i towary w lokalach położonych w atrakcyjnych punktach aglomeracji, jak również posiadających wszelkie niezbędne udogodnienia sprawiające, że prowadzenie biznesu w ich ścianach będzie samą przyjemnością. Należy jednakże pamiętać, że budynek taki to nie tylko zysk pasywny generowany dla właściciela – to także konieczność odpowiedniego zarządzania niejednokrotnie wielopiętrowym obiektem, które to zadanie powierzane jest administratorowi biurowca.
Jakie zadania ciążą na barkach takiej osoby? Przede wszystkim musi ona dołożyć wszelkich starań, by każdy zakamarek budowli spełniał obecne wymogi techniczne i technologiczne. W mniejszych budynkach może on to robić samodzielnie, w większych obiektach biurowych konieczne może jednakże okazać się zakontraktowanie zespołu techników, monterów i specjalistów od rozwiązań elektronicznych, a następnie – właściwe zarządzanie nimi oraz sprawdzanie, czy w sposób należyty wykonali oni powierzone im zadania. Jak więc doskonale widać, nowoczesny administrator ma na swojej głowie o wiele więcej obowiązków niż ma to miejsce w przypadku eksperta, któremu pod opiekę poddano budynek mieszkalny czy też użyteczności publicznej.
Aby prawidłowo pełnić swoją funkcję, administrator powinien na bieżąco orientować się w tym, z jakimi bolączkami zmaga się obiekt biurowy, jakie podmioty najmują poszczególne jego sektory oraz analizować aspekty, w których konieczne byłoby wprowadzenie innowacji czy też modyfikacji, które nie tylko pozytywnie przełożyłyby się na komfort użytkowania takiej budowli, ale także w sposób zauważalny ograniczyły koszty jakie należy ponieść z tytułu jego eksploatacji czy też zużywanych mediów. Nie bez znaczenia jest również zadbanie o czystość budynku, szczególnie jeżeli w jego ścianach mieszczą się dodatkowo lokale usługowe, takie jak chociażby restauracja, kafejka, bar lub też kuchnia dla pracowników. Obecnie administratora we wszystkich tych zadaniach wspomaga nie tylko wykwalifikowany zespół, ale niejednokrotnie także specjalistyczne urządzenia połączone z globalną siecią Internet, dzięki którym możliwe jest na przykład regularne określanie stopnia zużycia prądu, wody, czy też paliwa służącego do dogrzewania poszczególnych pomieszczeń, jak również otrzymywanie bezpośrednio na telefon komórkowy bądź też komputer osobisty powiadomień o zidentyfikowanych lub zgłoszonych usterkach, awariach i innych problemach, o które przy codziennej eksploatacji obiektu przez wiele kolejnych godzin nietrudno. Praca ta jest więc nad wyraz odpowiedzialna, jednakże dzięki nowinkom technologicznym może się ona stać znacznie bardziej satysfakcjonująca i efektywna.