Agencja zajmująca się buzz marketingiem
Aby skutecznie zareklamować produkt lub usługę, dobrze jest polecać je innym, np.
wychwalając ich zalety, szczególnie, gdy wcześniej wypróbowało się dany produkt lud skorzystało z jakiejś usługi. Właśnie w tym celu powstał buzz marketing, czyli marketing szeptany, mający na celu reklamowanie produktów i usług za pomocą ich rekomendowania.
Najlepszym źródłem do buzz marketingu są oczywiście media społecznościowe. Z uwagi na to, iż użytkownikami social mediów są osoby różnej płci, w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach, można tam śmiało polecać wszelkiego rodzaju usługi i produkty, które z pewnością znajdą rynek zbytu wśród tak zróżnicowanej grupy odbiorców.
Dużą zaletą mediów społecznościowych jest to, że można na nich zamieszczać opinie, komentarze oraz prowadzić dyskusje na forum publicznym lub prywatnie. Właśnie to sprawia, że social media są idealne do rekomendacji produktów, a także usług za pomocą marketingu szeptanego, a to zwiększa popyt na te produkty.
Czym zajmuje się agencja z branży buzz marketingu?
Agencja, która na co dzień zajmuje się buzz marketingiem, ma za zadanie polecać produkty i usługi, tak aby firma, z którą współpracuje, znalazła odbiorców swoich usług i klientów na swoje produkty. Osoby, które zawodowo zajmują się marketingiem szeptanym, tworzą strategię rekomendacji pod klienta. Oczywiście muszą najpierw zaznajomić się z branżą, jaką ich klient zajmuje się na co dzień, aby wiedzieć, w jaki sposób rekomendować to, co ich klient ma do zaoferowania innym, a następnie stworzyć kampanię reklamową w formie buzz marketingu i wcielić ją w życie w mediach społecznościowych. Gdy już buzz marketing agencja będzie mieć gotową koncepcję przygotowaną w oparciu o branżę, w jakiej działa jej klient, może zacząć rekomendację jego produktu lub usługi w social mediach. Zazwyczaj jest to umieszczanie postów reklamujących i polecających usługi lub produkty klienta na forach oraz grupach związanych z branżą, w której klient się specjalizuje.