Franczyza zacznij biznes pod znanym szyldem.

Franczyza jest rodzajem działalności, która jest własnością i jest zarządzana przez osobę fizyczną (franczyzobiorcę), ale pod marką i pod nadzorem znacznie większej – zwykle krajowej lub międzynarodowej – firmy (franczyzodawcy).

Ten model biznesowy jest popularny w szczególności wśród sieci restauracji. Kupując prawa do otwierania tego rodzaju działalności, kupujesz prawa do korzystania ze sprawdzonego modelu biznesowego i systemu, ze sprawdzonymi cenami, produktami i technikami marketingowymi. Kupujesz również prawa do marki: masz pełny dostęp do materiałów firmowych, w tym logo, haseł i oznakowań – wszystko, co ma związek z marką. Franczyza może być świetnym sposobem dla firm na zwiększenie dystrybucji. Issac Singer stworzył wczesną formę franczyzy ze sposobem, w jaki sprzedawał swoje maszyny do szycia Singer, a Henry Ford robił to z samochodami. Przeważnie jednak franchising firmy oferuje jedną wielką korzyść dla firm: nie muszą one wykorzystywać wszystkich swoich pieniędzy, aby rozwijać swoją działalność. Zamiast tego mogą korzystać z pieniędzy innych osób (franczyzobiorcy).

Oferowanie franczyzy pozwala założycielowi zmniejszyć część własnego ryzyka finansowego, gdy chcą rozszerzyć działalność na wiele nowych lokalizacji. Franczyzodawca wciąż musi zainwestować swoje pieniądze, aby stworzyć system franczyzy – podejmują dość ryzyko, łącząc swoje koncepcje biznesowe – ale nie muszą inwestować tyle pieniędzy w każdą nową lokalizację. Franczyza to świetna metoda dystrybucji produktów i usług. Ale wszystkie franczyzy nie są sobie równe. Musisz mądrze wybrać swoją szansę biznesową. Naprawdę chodzi o stworzenie odpowiedniego dopasowania do twoich umiejętności. Oto coś, co możesz zrobić teraz, co da ci przewagę w wyszukiwaniu: Zrób listę swoich najlepszych umiejętności. Napisz, co robisz naprawdę dobrze. Dobry biznesplan może być podstawą działania firmy w przyszłości. Musimy zastanowić się czy franczyza będzie opłacalna, należy wszystko dobrze przekalkulować.