Flagi reklamowe, czyli jak zwrócić na siebie uwagę
Przyjęło się myśleć, że reklama, która w nachalny sposób, stara się przekonać do siebie, coraz rzadziej spełnia swoją rolę. Coraz częściej firmy, a przede wszystkim ich marketingowe działy, myślą o tym, jak inaczej dotrzeć do potencjalnego klienta. Jednym z rozwiązań są na pewno tytułowe flagi reklamowe. Można śmiało powiedzieć, że nie tylko one. Wokół nich powstała jakby osobna dziedzina, która umożliwia coraz ciekawsze ekspozycje. Szczególnie na tym polu ważną rolę do odegrania mają akcesoria. To właśnie dzięki nim flaga reklamowa zwraca na siebie uwagę, jakby przy okazji. A jeżeli jeszcze jest ciekawie zaprojektowana, spełnia pewne estetyczne wymogi, może, a nawet powinna przynieść założone cele.
Flagi reklamowe, czyli inna ekspozycja
Owszem, można spierać się z tezą, jakoby nachalne reklamy nie spełniały swojej roli. Gdyby tak było – powie ktoś – to bylibyśmy świadkami, jak poszczególne branże wycofują się z tego rodzaju pomysłów. Niemniej w tej tezie zawarta jest nieco inna intuicja. Otóż brzmi ona tak, że skoro przez swoją powszechność najmniej zwracają na siebie uwagę, to trzeba więcej przeznaczyć środków finansowych, by pomimo tego, można ją uznać za opłacalną. Flagi reklamowe pod tym względem prezentują się zgoła odmiennie. Przede wszystkim dlatego, że kontakt z nimi nie powoduje emocji, które towarzyszą nam przy okazji zetknięcia się z tradycyjną reklamą. Nie pojawiają się też w towarzystwie tysiąca innych tego typu form, które w końcowym akcie wszystkie nam zlewają się w jedną, nierozpoznawalną masę.
Flagi reklamowe, czyli alternatywne ścieżki
Flagi reklamowe wykorzystywane są w nieco inny sposób. Wiemy już, że osoby, które stawiają na tego rodzaju przekaz, kładą nacisk na inne cechy w marketingu. Przede wszystkim zakłada się, że w obecnej dobie, gdzie nie można się opędzić od reklamy, każda inna, mnie inwazyjna forma ma szansę dotrzeć do klienta ze swoim przekazem. Być może nie dzieje się to szybko, ani w jakiś spektakularny sposób. Niemniej za tą strategią kryje się pewność, że alternatywa w tym zakresie, toruje inne ścieżki, za pomocą których próbuje się zwrócić na siebie uwagę. I to właśnie ten element może mieć w końcowym rozrachunku szansę na sukces.
Grafika i estetyka
Muszą jednak pojawić się tutaj pewne warunki, które to umożliwią. Bo trzeba sobie jasno powiedzieć, że nie wystarczy być neutralnym, mniej nachalnym lub mniej inwazyjnym. Trzeba przede wszystkim wyróżniać się oryginalnością. Tak, flagi reklamowe, pomimo tego, że nie zniechęcają do siebie, to jednak jest to wciąż za mało, aby się wyróżnić. Odpowiednio dobrana grafika, ciekawa estetyka na pewno przyniosą oczekiwane efekty.