Trendy konsumenckie dotyczące wyboru restauracji
To, w jaki sposób klienci decydują, co jeść i gdzie zamierzają zjeść swój posiłek na mieście, nie jest tak proste, jak podaż i popyt, mają na nie wpływ różne motywacje, gusta, trendy i opinie innych osób.
Warto zatem mieć świadomość trendów konsumenckich i tego, jak wpłyną one na sposób podejmowania decyzji przez klientów, dotyczących tego, gdzie pójdą zjeść obiad czy kolację.
Restauracje w Gdańsku muszą być świadome trendów konsumenckich
Jedzenie na mieście to doświadczenie, którego wrażenia może pomóc ułatwić odpowiednio dobrane menu, estetyka miejsca, sprawna obsługa i wcześniejsze oczekiwania gości. Wzrasta liczba klientów, którzy chcą więcej od ogólnego doświadczenia oferowanego przez restaurację i spędzają mniej czasu, skupiając się tylko na wyglądzie wybranych przez siebie dań. Klienci chcą czuć się doceniani i wiedzieć więcej o wybranych przez siebie potrawach, a kiedy pracownik po prostu recytuje im menu, nie będzie to mieć pozytywnego wpływu ani nie zachęci ich do zamówienia dania czy ponownego przyjścia.
Jedzenie poza domem w restauracji to bardziej atrakcyjna opcja niż dostawa jedzenia do domu. Dzięki szerszej gamie opcji dostawy, rodzajów kuchni i dostępnych pozycji menu, konsumenci zostali odciągnięci od restauracji na rzecz jedzenia w zaciszu własnego domu. Jednak wraz z rosnącą liczbą restauracji oferujących wydarzenia i ciekawe możliwości, takie jak muzyka na żywo, organizowanie imprez i specjalnych wydarzeń, klienci wracają do lokali nie tylko po to, aby cieszyć się wysokiej jakości potrawami i napojami, których nie mogą dostać w domu, ale aby chłonąć atmosferę gościnności.
Restauracje w Gdańsku, które mają najlepsze recenzje i opinie w internecie cieszą się również największą popularnością. Niektóre z najczęstszych skarg i powodów, dla których goście nie wracają więcej do restauracji to nieuważny lub niegrzeczny personel obsługujący, potrawy nie są gotowe na czas, posiłki nie wyglądają lub nie smakują najlepiej, brudne naczynia, stół, łazienka lub sala jadalna. To wszystko są drobne sprawy, które można łatwo rozwiązać dodatkowymi szkoleniami lub dbałością o szczegóły, ale mają one duży wpływ na klienta i jego wrażenie z pobytu w restauracji.